20 Ekim 2013 Pazar

Film Kültürü


Filmler..Üstüne çok konuşulabilir bir konu.Ucu olmayan bir ilgi alanı.
Ben film kültürü olan insanın zeki olduğuna inanırım çok izleyenin değil.
Bir Arka Sokaklar izleyen adamla David Lynch filmleri izleyen adamı bir tutmam.

Film merakım lisede başladı.Sosyal fobim olduğu zamanlar çevreyle çok iletişim içinde
olmadığım için devamlı bir ilgi alanına bağlanmak istiyordum,filmleri seçtim.
Hatta bu alana öyle bağlandımki,Imdb Top 250 listesini ve sinemalar.com'un en iyi filmler
listesinin hepsini izledim.Sevmediğim tarzları bile izlemeye başladım.Her tür filmden birşeyler 
yakalamaya çalıştım.

Çok film izleyenlerin kelime haznesi geniş olur.Altyazılı izliyorsa ingilizcesi gelişir.
Hayalgücü genişler.Bilinçaltı çok güçlenir.Detaycı düşünmeye başlarsın.
Bu faydalarının yanındada benim için sonu olmayan bir hazdır filmler.

Film kültürü oluştuktan sonra en sevdiğim tarzın gerçekçi filmler ve kafa yoran filmler olduğunu anladım.

TOP 5'im Şöyledir ;

1-The Prestige

2- Mullholland Dr.


3- Forrest Gump

4- Shutter İsland

5- Schindler's List
Top 1'e Prestiji koymamın sebebi oyunculuklarıyla,senaryosuyla ve ters köşesiyle bende yeri çok ayrıdır.2.Mullholland bana göre sinema tarihinin en iyi senaryosudur.3.Forrest Gump sıcacık bir film.Çok doğal ve gerçekten empati kurduğunuzda çok etkileniyorsunuz.4.Shutter İsland en iyi sona sahip filmdir.5.Schindler ise hem gerçek yaşamdan alıntı olması ve hemde filmin çok yalın ve güzel bir anlatıma sahip olması benim listemde olmayı hak etmiştir.


Kısacası film izleyin,izlettirin.Hem yukarda yazdığım faydaların etkilerini görürsünüz hemde biryerde film muhabbeti açılınca iyi ego tatmini yaparsınız. :)



3 yorum:

  1. Seninle cosmosu seyretmiştim berkom evet bnde ego yapmıştım seni ozliycem😩

    YanıtlaSil
  2. Kardeşim niye vefat etti berk :(

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil